Kettlebell edzés MMA harcosokna​k

1417202048-10809608_913259935352204_322697182_n

Az egyszerű és mégis ezerarcú kettlebell. Hiszitek vagy sem, Magyarországon már a ’70-es években is ismert volt a füles súlyzó, köszönhetően az orosz behatásnak. De mi mindenre jó ez az ágyúgolyó? Szinte mindenre. Mégis, az alábbiakban mi most egy harcművészeknek, küzdősportolóknak, MMA harcosoknak szánt edzést mutatunk be nektek, egy úgynevezett kettlebell komplexet, mellyel fejleszthetitek erőtöket, állóképességeteket és kardiótokat.

 

Mi is az a komplex? Nagyon egyszerű – adott egy bizonyos számú ismétlésszám, széria, melyről csak akkor mész tovább, ha azt teljesen elvégezted, szemben az ún. lánccal, ahol egy széria elvégzése után a következő gyakorlatra váltasz, abból is csinálsz egy szériát, majd jön a következő gyakorlat és így tovább, mígnem körbe érsz az első gyakorlatra, amíg csak el nem végzed az összes gyakorlat összes szériáját. Az egyik gyakorlatról megyünk a másikra, pihenő nélkül. Először megcsináljuk az egyik, majd a másik oldalt is a gyakorlatokat, pont úgy, ahogy a videón. A gyakorlatok pedig tehát:
  • 5 egykezes swing
  • 5 snatch
  • 5 clean és press
  • 5 guggolás

Természetesen, mint mindig, most is nagyon fontos a forma, a megfelelő izomkoordináció és a légzés. A kettlebell bár látszólag nagyon egyszerű, a gyakorlatok végrehajtása során igen sok mindenre kell figyelni, ahogy az a videóban is hallható – a has megfeszítettsége, a szabad kéz mozgása, a lábak/térdek állása, a nyomó gyakorlatoknál a váll helyzete és még sorolhatnánk. Ezúton is ki szeretnénk hangsúlyozni, hogy kellő előismeretek vagy alapképzés nélkül senkinek sem ajánljuk, hogy ezen vagy akármilyen más kettlebell gyakorlatsorba belefogjon!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..


error: Jogvédett tartalom (C) - ellenfelem.hu