Fekvőtámasz – Kézenfekvő megoldások

Pocsék az időjárás, sok a tanulni való és nincs épp időd elugrani több órára a terembe edzeni egyet? Egy megoldás, ami mindig, mindenhol kéznél lehet, a fekvőtámasz. Az egyik legismertebb saját súllyal, bárhol végezhető gyakorlat a haspréssel és a guggolással karöltve. Népszerűsége látszólagos egyszerűségében rejlik, de a “klasszikus” tornaórai fekvőtámaszon túl is van élet.

pushup-ellenfelem

Azt nem kell külön kihangsúlyoznunk, hogy a vállak izomzata milyen fontossággal bír a küzdősportok szinte valamennyi stílusban és szabályrendszerében. Ezeken túl még a leglaikusabb ember is fel tud sorolni legalább 2 olyan izomcsoportot, melyet megdolgoztat a fekvőtámasz úgy, mint a mell és a tricepsz, és kiválóan alkalmas a kéz, és az alkar megerősítésére.

Mint minden más technika és módszer estében, itt is elengedhetetlen a pontos, és szakszerű elsajátítás és kivitelezés, különben megeshet, hogy többet árt, mint használ!

Rengeteg „receptet” és tanács fellelhető a tökéletes fekvőtámasz címszó alatt, ez is csak olyan, mint az „anyu húslevese”, mindenki kicsit másként csinálja. Amit azonban mindenhol egyformán tanácsolnak, hogy a törzs, a lábak, és csípő mindenképpen legyen egy vonalban. Talán a legfontosabb alapeleme egy gyakorlatnak ez esetben. A felkiáltójeles szabályok közt szerepel a “klasszikus” fekvőtámasz esetében még a lábak zárt helyzetben tartása is, így a törzs stabilitása nyerhető el könnyen.

Egy másik sarkalatos pontja a gyakorlatok végzésének a sebesség. Itt is eltérnek a vélemények/tanácsok egymástól. A megfelelő sebesség kiválasztásában nehéz is lenne általánosságban véve tanácsot adni, hiszen ez függhet a sportágtól, a felkészülés éppen aktuális fázisától, és nagyban a test aktuális fizikai állapotától.

Jó néhány írásban megegyezik az alkotók véleménye arról, hogy az egyenletes üzemben végzett gyakorlatok során lényegesen kisebb a sérülések kockázata (persze itt sem garantálható 100%-ra), míg edzett ízületek esetében a nagyon intenzitással végzett sorozatokat is bátran be lehet már vállalni.

 Rátérve a szemléltető videóra, mint ahogy a címéből is kiderül, ez első sorban a kevert harcművészeteket gyakorló és űzők számára hordoz hasznos ötleteket magában, de a gyakorlatok felépítése alapján a földharcot művelők is hasznát vehetik. A videót elnézve, szembetűnhet, hogy a fentebb említett “aranyszabályok” közül a lábak zártan tartását egyből fel is rúgja, de mint írtuk, rengeteg mód és változat létezik a fekvőtámasz címszó alatt, és ezen gyakorlatok elvégzéséhez nyilvánvalóan a bemutatott pozíció a legideálisabb.

Fontos kiemelnünk, hogy a leírtak és a videó csak amolyan “kedvcsináló”, a szabályos technikák elsajátításához mindenképpen kérjétek szakképzett edző segítségét! Jó edzést kívánunk!

Tagged on:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


error: Jogvédett tartalom (C) - ellenfelem.hu